Mapping streamen van gegevens naar datastructuren in C #

stemmen
20

Is er een manier kaartgegevens verzameld op een stroom of array een datastructuur of vice versa? In C ++ zou eenvoudig een kwestie van het gieten van een aanwijzer naar de stroom als gegevenstype wil ik (of vice versa voor de omgekeerde) bv gebruiken: in C ++

Mystruct * pMyStrct = (Mystruct*)&SomeDataStream;
pMyStrct->Item1 = 25;

int iReadData = pMyStrct->Item2;

Uiteraard is de C ++ weg is vrij onveilig is, tenzij u zeker bent van de kwaliteit van de stroom data bij het lezen van inkomende data, maar voor uitgaande data is super snel en gemakkelijk.

De vraag is gesteld op 05/08/2008 om 14:11
bron van user
In andere talen...                            


4 antwoorden

stemmen
16

De meeste mensen gebruiken NET serialisatie (er is sneller binaire en langzamer XML formatter, beiden afhankelijk zijn van reflectie en zijn versie tolerant bepaalde mate)

Echter, als je wilt dat de snelste (onveilige) manier - waarom niet:

Schrijven:

YourStruct o = new YourStruct();
byte[] buffer = new byte[Marshal.SizeOf(typeof(YourStruct))];
GCHandle handle = GCHandle.Alloc(buffer, GCHandleType.Pinned);
Marshal.StructureToPtr(o, handle.AddrOfPinnedObject(), false);
handle.Free();

Lezing:

handle = GCHandle.Alloc(buffer, GCHandleType.Pinned);
o = (YourStruct)Marshal.PtrToStructure(handle.AddrOfPinnedObject(), typeof(YourStruct));
handle.Free();
antwoordde op 05/08/2008 om 16:46
bron van user

stemmen
5

In het geval lubos was niet onveilig genoeg Hasko's antwoord, is er ook de echt onveilige manier, met behulp van pointers in C #. Hier zijn een paar tips en valkuilen die ik heb tegenkomen:

using System;
using System.Runtime.InteropServices;
using System.IO;
using System.Diagnostics;

// Use LayoutKind.Sequential to prevent the CLR from reordering your fields.
[StructLayout(LayoutKind.Sequential)]
unsafe struct MeshDesc
{
    public byte NameLen;
    // Here fixed means store the array by value, like in C,
    // though C# exposes access to Name as a char*.
    // fixed also requires 'unsafe' on the struct definition.
    public fixed char Name[16];
    // You can include other structs like in C as well.
    public Matrix Transform;
    public uint VertexCount;
    // But not both, you can't store an array of structs.
    //public fixed Vector Vertices[512];
}

[StructLayout(LayoutKind.Sequential)]
unsafe struct Matrix
{
    public fixed float M[16];
}

// This is how you do unions
[StructLayout(LayoutKind.Explicit)]
unsafe struct Vector
{
    [FieldOffset(0)]
    public fixed float Items[16];
    [FieldOffset(0)]
    public float X;
    [FieldOffset(4)]
    public float Y;
    [FieldOffset(8)]
    public float Z;
}

class Program
{
    unsafe static void Main(string[] args)
    {
        var mesh = new MeshDesc();
        var buffer = new byte[Marshal.SizeOf(mesh)];

        // Set where NameLen will be read from.
        buffer[0] = 12;
        // Use Buffer.BlockCopy to raw copy data across arrays of primitives.
        // Note we copy to offset 2 here: char's have alignment of 2, so there is
        // a padding byte after NameLen: just like in C.
        Buffer.BlockCopy("Hello!".ToCharArray(), 0, buffer, 2, 12);

        // Copy data to struct
        Read(buffer, out mesh);

        // Print the Name we wrote above:
        var name = new char[mesh.NameLen];
        // Use Marsal.Copy to copy between arrays and pointers to arrays.
        unsafe { Marshal.Copy((IntPtr)mesh.Name, name, 0, mesh.NameLen); }
        // Note you can also use the String.String(char*) overloads
        Console.WriteLine("Name: " + new string(name));

        // If Erik Myers likes it...
        mesh.VertexCount = 4711;

        // Copy data from struct:
        // MeshDesc is a struct, and is on the stack, so it's
        // memory is effectively pinned by the stack pointer.
        // This means '&' is sufficient to get a pointer.
        Write(&mesh, buffer);

        // Watch for alignment again, and note you have endianess to worry about...
        int vc = buffer[100] | (buffer[101] << 8) | (buffer[102] << 16) | (buffer[103] << 24);
        Console.WriteLine("VertexCount = " + vc);
    }

    unsafe static void Write(MeshDesc* pMesh, byte[] buffer)
    {
        // But byte[] is on the heap, and therefore needs
        // to be flagged as pinned so the GC won't try to move it
        // from under you - this can be done most efficiently with
        // 'fixed', but can also be done with GCHandleType.Pinned.
        fixed (byte* pBuffer = buffer)
            *(MeshDesc*)pBuffer = *pMesh;
    }

    unsafe static void Read(byte[] buffer, out MeshDesc mesh)
    {
        fixed (byte* pBuffer = buffer)
            mesh = *(MeshDesc*)pBuffer;
    }
}
antwoordde op 24/10/2009 om 12:37
bron van user

stemmen
2

Als u nodig hebt om elk lid variabele bevolken met de hand kunt u het generaliseren een beetje zo ver als de primitieven maken zich zorgen over het gebruik van FormatterServices op te halen om de lijst van variabele types geassocieerd met een object. Ik heb gehad om dit te doen in een project waar ik een heleboel verschillende soorten berichten komende uit de beek en ik zeker niet wilt dat de serializer / deserializer voor elk bericht te schrijven.

Hier is de code die ik gebruikt om de deserialisatie uit een byte [] generaliseren.

public virtual bool SetMessageBytes(byte[] message)
    {
        MemberInfo[] members = FormatterServices.GetSerializableMembers(this.GetType());
        object[] values = FormatterServices.GetObjectData(this, members);
        int j = 0;

        for (int i = 0; i < members.Length; i++)
        {
            string[] var = members[i].ToString().Split(new char[] { ' ' });
            switch (var[0])
            {
                case "UInt32":
                    values[i] = (UInt32)((message[j] << 24) + (message[j + 1] << 16) + (message[j + 2] << 8) + message[j + 3]);
                    j += 4;
                    break;
                case "UInt16":
                    values[i] = (UInt16)((message[j] << 8) + message[j + 1]);
                    j += 2;
                    break;
                case "Byte":
                    values[i] = (byte)message[j++];
                    break;
                case "UInt32[]":
                    if (values[i] != null)
                    {
                        int len = ((UInt32[])values[i]).Length;
                        byte[] b = new byte[len * 4];
                        Array.Copy(message, j, b, 0, len * 4);
                        Array.Copy(Utilities.ByteArrayToUInt32Array(b), (UInt32[])values[i], len);
                        j += len * 4;
                    }
                    break;
                case "Byte[]":
                    if (values[i] != null)
                    {
                        int len = ((byte[])values[i]).Length;
                        Array.Copy(message, j, (byte[])(values[i]), 0, len);
                        j += len;
                    }
                    break;
                default:
                    throw new Exception("ByteExtractable::SetMessageBytes Unsupported Type: " + var[1] + " is of type " +  var[0]);
            }
        }
        FormatterServices.PopulateObjectMembers(this, members, values);
        return true;
    }
antwoordde op 05/08/2008 om 14:47
bron van user

stemmen
2

als het .net aan beide zijden:

denk dat je moet binary serialisatie gebruiken en stuurt de byte [] resultaat.

vertrouwen op je structuur volledig blittable kan zijn moeite.

u betaalt in sommige overhead (zowel cpu en het netwerk), maar zal veilig zijn.

antwoordde op 05/08/2008 om 14:29
bron van user

Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies. Learn more